miercuri, 26 august 2015

11 mai 1942 - prin Defileul Dunării



Începutul lunii mai 1942 a fost ocupat cu o călătorie fabuloasă în Transilvania, continuată în Banat, Oltenia și încheiată la Câmpulung Muscel, în Argeș.  Călătoria a durat de la 6 la 14 mai 1942.
11 mai - de la Moldova Nouă la vale (cu vederi spre Sasca Montană, cu o placă ce-l amintește pe István Széchenyi, nu știm ce anume l-a legat de locul acesta de pe Dunăre; altfel, de numele acestuia se leagă construcția primului pod peste Dunăre (- Lánchíd, adică podul cu lanțuri -, ce leagă cetatea Budei de orașul Pesta). O călătorie fabuloasă, cu imagini pe măsură!



























6 comentarii:

  1. Buna ziua,
    Aveti cumva mai multe imagini cu zona Anina - Sasca Montana - Oravita - Clisura Dunarii? Imaginile sunt deosebit de interesante si de valroroase caci anumite parti din Romania nu au beneficiat de documentare fotografica in acei ani.
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă mulțumesc pentru interes! Nu am găsit alte fotografii, din păcate.

      Ștergere
    2. Daca doriti fotografii spectaculaose din zona Oravita - Clisura Dunarii, va recomand pagina facebook: https://www.facebook.com/Satele-din-România-276924052463097/?ref=hl. Gasiti acolo 5 albume foarte interesante. Va dau link-urile.

      https://www.facebook.com/media/set/?set=a.527161090772724.1073742341.276924052463097&type=3

      https://www.facebook.com/media/set/?set=a.526757827479717.1073742340.276924052463097&type=3

      https://www.facebook.com/media/set/?set=a.526422300846603.1073742339.276924052463097&type=3

      https://www.facebook.com/media/set/?set=a.522026217952878.1073742338.276924052463097&type=3

      https://www.facebook.com/media/set/?set=a.521506331338200.1073742335.276924052463097&type=3

      Domnule Pragher, cu permisiunea dumneavoastra. Multumesc!

      Ștergere
    3. Ai găsit prilej să te bagi în seamă Satele din România?

      Ștergere
    4. Multumiri pt. Satele din Romania. Imagini extxrem de interesante!

      Ștergere
  2. Ce anume il leaga pe Szécheny de acest loc? Pentru a face navigabilă Dunărea între Baziaș și Turnu-Severin, în această regiune a Clisurilor, unde cursul fluviului e numai cataracte, bancuri și vâltori, guvernul ungar din premierului István Szechenyi încă în anul 1834 începe îndepărtarea stâncilor din cataractele Clisurii-de-sus și continuă lucrările până la 1846. Ulterior, la 15 septembrie 1890, în urma contractului încheiat între guvernul ungar, pe de-o parte, și ing. Hajdu, fabricantul H. Luther din Braunschweig și Societatea de Discont din Berlin, pe dealtă parte, au fost începute lucrările de canalizare în mod sistematic. Acestea nu au fost finalizate în 1895, cum fusese prevăzut inițial în contract, ci abia în 1898 sub mandatul ministrului transporturilor Gábor Baross, care a primit după această dată porecla de "ministrul de fier". A fost o lucrare grandioasă, care a necesitat cheltueli enorme din partea statului maghiar (aproximativ 20 milioane de florini, la vremea respectivă un palat cu 4-5 etaje costând în jur de 5-7000 de florini) și o extraordinară cantitate de muncă. Foloasele au fost în raport cu sforțarea depusă, deoarece prin deschiderea Clisurilor s-a dat o dezvoltare extraordinară navigației dunărene, ceeace a atras după sine intensificarea comerțului tuturor statelor riverane, care au de atunci drum deschis spre mare.

    RăspundețiȘtergere

Harta...

Flag Counter
Instalată la 20 aprilie 2015